Raport oglądalności serwisów bukmacherskich - sierpień 2017

27 września 2017

Oceń artykuł

Wstęp

W sierpniowym zestawieniu do dwójki liderów na polskim licencjonowanym rynku bukmacherskim dołączył LVbet.

Przyjrzymy się następującym parametrom:

  • Real users
  • Odsłony
  • Średni czas na użytkownika

W rozbiciu na mobile oraz komputery. Na koniec przedstawimy zestawienie dotyczące zasięgu wśród wszystkich internautów.

 

Real users

brand

real users total sierpień

lvbet.pl

3 611 377

efortuna.pl

787 485

sts.pl

409 770

brand

real users komputery sierpień

lvbet.pl

3 351 475

efortuna.pl

651 075

sts.pl

288 755

brand

real users mobile sierpień

lvbet.pl

391 020

efortuna.pl

143 968

sts.pl

124 432

Największym wygranym w sierpniu jest LVBet. Dzięki sponsorowaniu Mistrzostw Europy w siatkówce, sponsoringowym spotom telewizyjnym LVBet zaistniał na poważnie w świadomości polskiego gracza firm bukmacherskich. Warto także pamiętać, że LVbet uruchomił nową stronę internetową. Zwraca uwagę zdecydowana przewaga Fortuny 787 tysięcy real users w totalu vs 409 w STS, niemalże 2 krotnie więcej (dokładnie jest to 92% więcej) userów na korzyść Fortuny.

 

Odsłony

 

brand

odsłony total sierpień

sts.pl

32 518 955

efortuna.pl

26 853 677

lvbet.pl

17 347 860

brand

odsłony komputery sierpień

efortuna.pl

26 626 376

sts.pl

20 584 036

lvbet.pl

15 799 949

brand

odsłony mobile sierpień

sts.pl

11 934 919

lvbet.pl

1 547 912

efortuna.pl

227 300

 

 

Odsłony mocno zmieniają obraz sytuacji. Liderem jest STS za nim Fortuna i LVbet. Najwięcej do myślenia dają jednak dane dotyczące odsłon na mobile. Przy bardzo zbliżonej liczbie real users mobile Fortuny 143 tysiące i STSu 124 tysiące, STS ma prawie 12 milionów odsłon mobile, a Fortuna zaledwie 227 tysięcy (sic!). Gdyby danych nie dostarczał Gemius/PBI podejrzewalibyśmy błąd danych. Fortuna pod względem odsłon mobile przegrywa także z LVbet. Wygląda na to, że coś fundamentalnie nie odpowiada userom Fortuny w mobilu. Pod względem odsłon na komputerach liderem jest Fortuna z 26 milionami odsłon przed STS 20 milinów i bardzo dobrym wynikiem LVbet na poziome 15 milionów odsłon.

 

Średni czas na usera

 

brand

średni czas na usera total

średni czas na usera komputer

średni czas na usera mobile

sts.pl

01:44:13

02:01:40

01:00:53

efortuna.pl

01:03:13

01:16:27

00:00:07

 

Uśredniając użytkownik komputera w STS spędza prawie dwukrotnie więcej czasu niż użytkownik Fortuny. Z pewnością oferta live streamingu STS ma duże znaczenie i stąd ta różnica na korzyść STS. Tylko jak wytłumaczyć tak szokujące różnice między STS a Fortuną w średnim czasie jaki user spędza na urządzeniach mobile? Jest to zaledwie 7 sekund w Fortunie vs 1 godzina w STS? Powyższe dane są tak szokujące, że z ciekawością będziemy się im przyglądać w kolejnych miesiącach.

 

Zasięg

brand

total

komputery

mobile

lvbet.pl

13,65%

12,67%

1,48%

efortuna.pl

2,98%

2,46%

0,54%

sts.pl

1,55%

1,09%

0,47%

News

 

Jak pokazały wcześniejsze dane, które analizowaliśmy dotyczące liczby odsłon i średniego czasu jaki user spędza na stronie, należy do zasięgu podchodzić ostrożnie, gdyż user userowi nie równy. Pod względem zasięgu dominacja LVbetu dzięki sponsoringowi siatkówki oraz sponsoringowym spotom telewizyjnym.

 

 

 

 

 

Podsumowanie

Przede wszystkim należy podkreślić pojawienie się LVbetu w statystykach. Do dominujących na polskim rynku STSu i Fortuny dołączył trzeci brand LVbet. Brawo dla LVbetu i na pewno z zainteresowaniem będziemy się przyglądać temu brandowi. Oby wreszcie przestał to być wyścig dwóch koni czyli STSu i Fortuny. Liczymy, że niebawem próg przekroczy Totolotek, a być może iforbet. Odnośnie danych najbardziej rzuca się w oczy średni czas spędzany przez usera na urządzeniach mobile. Zaledwie 7 sekund w Fortunie i cała godzina w STS. Real users total tutaj mamy do czynienia z dominacją LVbetu spowodowana wzmożoną obecnością w mediach. Fortuna pod względem real users na komputerach daleko przed STS. Odsłonowo w totalu STS z 32 milionami odsłon przed Fortuną z 26 milionami. Odsłony w mobilu to potężny ból głowy dla Fortuny. Przy podobnej liczbie użytkowników mobile w STS i Fortunie, odnotowano 12 milionów odsłon na mobile w STS i zaledwie 227 tysięcy w Fortunie, która przegrywa tutaj wyraźnie także z LVBet, który zanotował 1,5 miliona odsłon mobile.