Definicje używane w badaniu Gemius/PBI
19 września 2017
Przygotowano w oparciu o poniższe źródło
http://pbi.org.pl/badania/definicje-i-wskazniki/
Użytkownik (real user)
Jest to estymowana liczba osób, którzy wykonali w danym miesiącu przynajmniej jedną odsłonę w Internecie.
Odsłona
Jako odsłonę definiuje się wczytanie dokumentu www z wybranej witryny internetowej widziane jako odwołanie do specjalnego skryptu badawczego udostępnianego przez Gemiusa.
Wizyta
Wizytę definiuje się jako serię odsłon na danej witrynie, pomiędzy którymi nie wystąpiła przerwa dłuższa niż 30 minut.
Unikalne identyfikatory przeglądarek
Liczba unikalnych identyfikatorów przeglądarek, które odwiedziły dany węzeł w wybranym okresie.
Wskaźniki
Czas
Czas spędzony przez użytkowników w danej grupie celowej na wybranym węźle w zdefiniowanym okresie. Wskaźnik ten wyrażony jest w godzinach.
Zasięg wśród internautów
Jest to stosunek liczby użytkowników w danej grupie docelowej, którzy odwiedzili wybrany węzeł lub węzły w zdefiniowanym okresie do liczby wszystkich użytkowników Internetu w danej grupie docelowej, w danym miesiącu. Wskaźnik ten wyrażony jest w procentach.
Średni czas na użytkownika
Jest to średni czas spędzony przez użytkownika w danej grupie celowej na wybranym węźle(ach) w zdefiniowanym okresie.
Średni czas trwania odsłony
Średni czas pomiędzy dwiema kolejnymi odsłonami wygenerowanymi przez użytkowników w danej grupie celowej na wybranym węźle(ach) w zdefiniowanym okresie.
Średni czas uruchomienia na aplikację
Jest to średni czas na każdą aktywną aplikację, w którym wybrana aplikacja była aktywna w danej grupie celowej w zdefiniowanym okresie.
Średnia liczba wizyt na użytkownika
Średnia liczba wizyt przechodzących przez wybrany węzeł, wygenerowanych przez użytkownika w danej grupie celowej w zdefiniowanym okresie.
Dopasowanie
Dopasowanie czasu
Stosunek czasu spędzonego przez użytkowników w danej grupie celowej na wybranym węźle w zdefiniowanym okresie do całkowitego czasu spędzonego przez użytkowników na wybranym węźle w zdefiniowanym okresie. Wskaźnik ten wyrażony jest w procentach
Dopasowanie odsłon
Jest to stosunek liczby odsłon wygenerowanych przez użytkowników w danej grupie celowej na wybranym węźle w zdefiniowanym okresie do całkowitej liczby odsłon wygenerowanych przez użytkowników na wybranym węźle w zdefiniowanym okresie. Wskaźnik ten wyrażony jest w procentach
Współoglądalność
Współoglądalność
Liczba użytkowników w danej grupie celowej, którzy odwiedzili każdy z zaznaczonych węzłów w zdefiniowanym okresie.
Współoglądalność %
Stosunek liczby użytkowników w danej grupie celowej, którzy odwiedzili każdy z zaznaczonych węzłów w zdefiniowanym okresie do liczby użytkowników w danej grupie celowej, którzy odwiedzili dany węzeł w zdefiniowanym okresie. Wskaźnik ten wyrażony jest w procentach.
Maksymalna współoglądalność
Liczba użytkowników z danej grupy celowej, którzy odwiedzili wybrany węzeł w określonym przedziale czasowym, oraz co najmniej jeden z pozostałych wybranych węzłów.
Udział
Udział użytkowników
Stosunek liczby użytkowników w danej grupie celowej, którzy odwiedzili dany węzeł w zdefiniowanym okresie do liczby użytkowników w danej grupie celowej, którzy odwiedzili co najmniej jeden z wybranych węzłów w zdefiniowanym okresie. Wskaźnik te wyrażony jest w procentach.
Udział odsłon
Stosunek liczby odsłon wygenerowanych przez użytkowników w danej grupie celowej na danym węźle w zdefiniowanym okresie do liczby odsłon wygenerowanych przez użytkowników w danej grupie celowej na wszystkich wybranych węzłach w zdefiniowanym okresie. Wskaźnik te wyrażony jest w procentach.
Udział czasu
Stosunek czasu spędzonego przez użytkowników w danej grupie celowej na danym węźle w zdefiniowanym okresie do czasu spędzonego przez użytkowników w danej grupie celowej na wszystkich wybranych węzłach w zdefiniowanym okresie. Wskaźnik te wyrażony jest w procentach.
Affinity Index
Affinity Index wśród internautów
Stosunek wartości dopasowania użytkowników w danej grupie celowej, dla wybranego węzła, w zdefiniowanym okresie do wartości dopasowania użytkowników w danej grupie celowej, dla całego Internetu, w zdefiniowanym okresie. Wskaźnik ten wyrażony jest w procentach.
Wskaźniki dla aplikacji
Czas uruchomienia
Czas, w którym wybrana aplikacja była aktywna w danej grupie celowej w zdefiniowanym okresie. Wskaźnik ten wyrażony jest w godzinach.
Uruchomione aplikacje %
Jest to stosunek liczby użytkowników w danej grupie celowej, którzy mieli uruchomiony proces danej aplikacji w zdefiniowanym okresie, do liczby wszystkich użytkowników Internetu w danej grupie celowej, w zdefiniowanym okresie. Wskaźnik ten wyrażony jest w procentach.
Użytkownicy i uruchomione aplikacje %
Stosunek sumy liczby użytkowników w danej grupie celowej, którzy odwiedzili wybrany węzeł w zdefiniowanym okresie oraz liczby użytkowników w danej grupie celowej, którzy mieli uruchomiony proces danej aplikacji w zdefiniowanym okresie, do liczby wszystkich internautów z danej grupy celowej



- Puchar Typera w PZBUK
- 50 000 zł do rozdania w STS – Ligowe Emocje Rządzą!
- Betclic bukmacher
- Forbet rezygnuje z marży na Ekstraklasę!
- Nowa, szybka rejestracja konta w LVBet
- Bukmacher Totolotek sponsorem tytularnym Pucharu Polski!
- Nowy konkurs "Wszyscy na Bali" w Totolotku
- Nowy konkurs "Wszyscy na Bali" w Totolotku
- Kursy bukmacherskie
- Promocje bukmacherskie
- Czy Unibet jest legalny w 2019 ?
- Czy Lottoland jest legalny w Polsce?
- Czy WilliamHill jest legalny w 2019?
- Nowi bukmacherzy z licencją Ministerstwa Finansów
- Czy Bwin jest legalny w 2019?
- Czy Expekt bukmacher jest legalny w Polsce?
- Darmowy zakład 25 zł od bukmachera PZBuk!
- Najlepszy bukmacher internetowy
- Typy bukmacherskie online
- Forbet bukmacher