Bukmacherscy liderzy kwietnia 2019

28 czerwca 2019

Prezentujemy jaki bukmacher jest liderem polskiego rynku według danych Gemius/PBI kwiecień 2019

Za oknem doskwierają nam upały, my dziś zaglądamy do wiosennych wyników popularności serwisów bukmacherskich. Gemius/PBI publikuje swoje badania z pewnym opóźnieniem, poniżej analizujemy wyniki kwietniowe.

Badanie Gemius/PBI realizowane przez Polskie Badania Internetu sp. z o.o. i Gemius Polska sp. z o.o. Do badania wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Kantar MillwardBrown z IV kwartału 2018r. i badania Maluchy z 2018r.

Real Users

Tutaj zdecydowanym liderem jest Lvbet, jednak dalsza analiza sugeruje, że jest to jednak mocno przypadkowy traffic, potwierdzać zdaje się to średni czas spędzany przez użytkownika na stronie serwisu bukmacherskiego. W przypadku bukmachera STS, Etoto i Totka nie uwzględniono w analizie userów na smartfonach, co mocno utrudnia wyciągnięcie poprawnych wniosków.

Bukmacherreal users totalpcmobile
lvbet.pl3 353 5342 036 0791 657 838
efortuna.pl1 049 690801 642262 782
sts.pl478 158402 578
etoto.pl218 978
totolotek.pl200 640



Użytkownicy w rozbiciu procentowym.

Odsłony

Brak danych dla środowiska mobile dla wszystkich analizowanych bukmacherów utrudnia wyciąganie wniosków. Spójrzmy zatem na PC, zdecydowani liderzy to Fortuna i STS odpowiednio z 45 i 35 mln wygenerowanych odsłon. Stawkę legalnych zakładów bukmacherskich, które przekroczyły minimalny próg zamyka Etoto z 1,3 mln odsłon.

bukmachertotal odsłonypcmobile
efortuna.pl60 960 16645 555 54815 404 618
sts.pl39 138 67235 845 317
totolotek.pl32 703 481
lvbet.pl15 387 27910 105 3495 281 930
etoto.pl1 382 022



Odsłonowy podział legalnego bukmacherskiego tortu na wykresie kołowym.

Średni czas na użytkownika

bukmachertotalpcmobile
sts.pl02:11:0602:32:56
efortuna.pl01:14:3801:25:5200:36:08
totolotek.pl00:57:49
etoto.pl00:13:05
lvbet.pl00:05:3100:06:3200:03:09

 

Średni czas, który użytkownik spędza na stronie serwisu to chyba jeden z najbardziej obiektywnych parametrów. Zestawienie 5-ciu minut w Lvbet z ponad 2-ma godzinami w STS uświadamia nam jak bardzo nierówny są Ci użytkownicy jeżeli chodzi o poziom ich co ładnie określa się z angielska „engagement”, czyli po naszemu zaangażowania. Naturalnie w analizie należy wziąć pod uwagę, że klient STS ma możliwość skorzystania z oferty videostremingu, co pozwala utrzymać użytkownika przez długi czas na stronie serwisu natomiast różnice w średnim czasie przebywania na stronie dobitnie pokazują jak duża jest różnica w udziale rynkowym między STS, Fortuną, Totolotkiem, a resztą peletonu.

Oceń artykuł